- باربری 118
- مرکز مقالات
- وظایف رانندگان در شرکتهای حمل و نقل چیست
وظایف رانندگان در شرکتهای حمل و نقل چیست
خلاصه
1404/02/28
وظایف رانندگان در شرکتهای حمل و نقل در ایران، بسته به نوع شرکت (مسافربری یا باربری)، نوع وسیله نقلیه و نوع قرارداد کاری میتواند متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل موارد زیر می
وظایف رانندگان در شرکتهای حمل و نقل در ایران، بسته به نوع شرکت (مسافربری یا باربری)، نوع وسیله نقلیه و نوع قرارداد کاری میتواند متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل موارد زیر میشود:
**وظایف عمومی (مشترک بین رانندگان مسافربری و باربری):**
* **رانندگی ایمن و مسئولانه:**
* رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی
* رانندگی با سرعت مجاز و متناسب با شرایط جوی و ترافیکی
* استفاده از کمربند ایمنی برای خود و اطمینان از استفاده مسافران (در صورت وجود)
* اجتناب از هرگونه رفتاری که ایمنی سفر را به خطر اندازد (مانند استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، و غیره)
* هوشیاری کامل در حین رانندگی و اجتناب از رانندگی در حالت خستگی یا خواب آلودگی
* **حفظ و نگهداری وسیله نقلیه:**
* انجام بازرسیهای روزانه قبل از شروع هر سفر (بررسی روغن، آب، باد لاستیکها، چراغها، ترمزها و غیره)
* گزارش هرگونه نقص فنی یا خرابی به مسئول مربوطه در اسرع وقت
* رعایت نظافت و بهداشت داخل و خارج وسیله نقلیه
* انجام سرویسهای دورهای و تعمیرات جزئی در صورت لزوم (با هماهنگی مسئول مربوطه)
* **مدارک و مستندات:**
* همراه داشتن کلیه مدارک مورد نیاز (گواهینامه، کارت ماشین، بیمهنامه، بارنامه/مانیفست، و غیره)
* تکمیل و ارائه گزارشهای مربوط به سفر (گزارش کیلومتراژ، گزارش مصرف سوخت، گزارش حوادث احتمالی، و غیره)
* **ارتباطات:**
* برقراری ارتباط موثر با مسئولان شرکت، مشتریان (در صورت نیاز) و سایر رانندگان
* گزارش هرگونه مشکل یا حادثه به مسئول مربوطه
* **رعایت الزامات قانونی و اداری:**
* آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل و رعایت آنها
* رعایت الزامات بهداشتی و ایمنی مربوط به نوع کالا یا مسافر حمل شده
* رعایت مقررات مربوط به ساعات کار و استراحت رانندگان
**وظایف اختصاصی رانندگان مسافربری:**
* **خدمترسانی به مسافران:**
* استقبال از مسافران و کمک به آنها در سوار و پیاده شدن
* اطمینان از راحتی و آسایش مسافران در طول سفر
* پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مسافران در صورت امکان
* رعایت ادب و احترام در برخورد با مسافران
* رعایت قوانین مربوط به حمل بار مسافران
* **مدیریت زمان:**
* حرکت و رسیدن به مقصد در زمان مقرر
* رعایت برنامه زمانی توقفها و استراحتها
* **حفظ امنیت مسافران:**
* اطمینان از بسته بودن درها و پنجرهها در حین حرکت
* جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به داخل وسیله نقلیه
* همکاری با نیرو
در سایت باربری 118، باربری ها، اتوبارها، شرکت های اسباب کشی، شرکت های حمل و نقل، یدک کش ها، امدادخودرو، وانت بارها، تاکسی بیسیم ها و غیره می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت باربری 118 به نشانی https://www.BarBari118.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات باربری ها، شرکت های حمل و نقل و غیره می باشد.
**وظایف عمومی (مشترک بین رانندگان مسافربری و باربری):**
* **رانندگی ایمن و مسئولانه:**
* رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی
* رانندگی با سرعت مجاز و متناسب با شرایط جوی و ترافیکی
* استفاده از کمربند ایمنی برای خود و اطمینان از استفاده مسافران (در صورت وجود)
* اجتناب از هرگونه رفتاری که ایمنی سفر را به خطر اندازد (مانند استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، و غیره)
* هوشیاری کامل در حین رانندگی و اجتناب از رانندگی در حالت خستگی یا خواب آلودگی
* **حفظ و نگهداری وسیله نقلیه:**
* انجام بازرسیهای روزانه قبل از شروع هر سفر (بررسی روغن، آب، باد لاستیکها، چراغها، ترمزها و غیره)
* گزارش هرگونه نقص فنی یا خرابی به مسئول مربوطه در اسرع وقت
* رعایت نظافت و بهداشت داخل و خارج وسیله نقلیه
* انجام سرویسهای دورهای و تعمیرات جزئی در صورت لزوم (با هماهنگی مسئول مربوطه)
* **مدارک و مستندات:**
* همراه داشتن کلیه مدارک مورد نیاز (گواهینامه، کارت ماشین، بیمهنامه، بارنامه/مانیفست، و غیره)
* تکمیل و ارائه گزارشهای مربوط به سفر (گزارش کیلومتراژ، گزارش مصرف سوخت، گزارش حوادث احتمالی، و غیره)
* **ارتباطات:**
* برقراری ارتباط موثر با مسئولان شرکت، مشتریان (در صورت نیاز) و سایر رانندگان
* گزارش هرگونه مشکل یا حادثه به مسئول مربوطه
* **رعایت الزامات قانونی و اداری:**
* آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل و رعایت آنها
* رعایت الزامات بهداشتی و ایمنی مربوط به نوع کالا یا مسافر حمل شده
* رعایت مقررات مربوط به ساعات کار و استراحت رانندگان
**وظایف اختصاصی رانندگان مسافربری:**
* **خدمترسانی به مسافران:**
* استقبال از مسافران و کمک به آنها در سوار و پیاده شدن
* اطمینان از راحتی و آسایش مسافران در طول سفر
* پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مسافران در صورت امکان
* رعایت ادب و احترام در برخورد با مسافران
* رعایت قوانین مربوط به حمل بار مسافران
* **مدیریت زمان:**
* حرکت و رسیدن به مقصد در زمان مقرر
* رعایت برنامه زمانی توقفها و استراحتها
* **حفظ امنیت مسافران:**
* اطمینان از بسته بودن درها و پنجرهها در حین حرکت
* جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به داخل وسیله نقلیه
* همکاری با نیرو
در سایت باربری 118، باربری ها، اتوبارها، شرکت های اسباب کشی، شرکت های حمل و نقل، یدک کش ها، امدادخودرو، وانت بارها، تاکسی بیسیم ها و غیره می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت باربری 118 به نشانی https://www.BarBari118.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات باربری ها، شرکت های حمل و نقل و غیره می باشد.
بهترین باربری و شرکت های حمل و نقل به ترتیب ستاره در سایت باربری 118
اگر شما هم شرکت حمل و نقل، باربری،اتوبار،یدک کش،پیک موتوری،وانت بار،تاکسی بار،تاکسی تلفنی،امداد خودرو،تاکسی بیسیم دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «باربری 118» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن شرکت ها به ترتیب ستاره در سایت باربری 118
سایر مطالب آموزشی سایت باربری 118 :
- بیمه در خدمات باربری چه اهمیتی دارد
- تفاوت شرکتهای باربری محلی با بینالمللی در چیست
- چه عواملی بر قیمت باربری تاثیر میگذارند
- هزینه باربری چگونه محاسبه میشود
- فناوری چه نقشی در بهبود خدمات باربری دارد
- مزایا و معایب باربریهای سنتی و مدرن چیست
- برای راهاندازی باربری چه تجهیزاتی مورد نیاز است
- نحوه راهاندازی یک شرکت باربری چگونه است
- تاریخچه شرکتهای حمل و نقل چگونه است
- آسانترین روش حمل بار کدام است
- شرکتهای حمل و نقل دریایی و هوایی چه تفاوتهایی دارند