- باربری 118
- مرکز مقالات
- در شرایط تحریم حملونقل بینالمللی چگونه انجام میشود
در شرایط تحریم حملونقل بینالمللی چگونه انجام میشود
                        خلاصه
                        
                    
                            
                            1404/07/01
                        
                    تحریمهای بینالمللی، بهویژه تحریمهای آمریکا، تاثیرات گستردهای بر حملونقل بینالمللی ایران داشتهاند. در این شرایط، ایران برای ادامه تجارت و جابجایی کالا، به روشها و راهکا
تحریمهای بینالمللی، بهویژه تحریمهای آمریکا، تاثیرات گستردهای بر حملونقل بینالمللی ایران داشتهاند. در این شرایط، ایران برای ادامه تجارت و جابجایی کالا، به روشها و راهکارهای مختلفی روی آورده است که البته همگی با چالشها و محدودیتهای خاص خود همراه هستند. در اینجا به برخی از این روشها اشاره میکنم:
**1. استفاده از شرکتهای واسطه و پوششی:**
* **توضیح:** ایران از طریق شرکتهایی که در کشورهای ثالث (معمولاً کشورهایی که روابط تجاری خوبی با ایران دارند) ثبت شدهاند، به انجام فعالیتهای تجاری و حملونقل میپردازد. این شرکتها به عنوان واسطه عمل کرده و تلاش میکنند تا ردپای ایران در معاملات پنهان بماند.
* **چالشها:** ریسک شناسایی و تحریم شدن این شرکتها توسط کشورهای تحریمکننده وجود دارد. همچنین، هزینههای مربوط به ایجاد و نگهداری این شرکتها و پرداخت پورسانت به آنها میتواند قابل توجه باشد.
**2. تغییر مبدأ و مقصد کالا:**
* **توضیح:** در این روش، کالاها ابتدا به یک کشور ثالث صادر شده و سپس از آنجا به عنوان کالای تولید شده در آن کشور، به مقصد نهایی (یا از مبدأ نهایی به ایران) ارسال میشوند. این کار با هدف پنهان کردن مبدأ یا مقصد اصلی کالا انجام میشود.
* **چالشها:** این روش مستلزم صرف زمان و هزینه اضافی برای جابجایی و انبارداری کالا در کشور ثالث است. همچنین، احتمال شناسایی و جلوگیری از این نوع فعالیتها توسط نهادهای نظارتی وجود دارد.
**3. استفاده از بنادر و مسیرهای غیررسمی:**
* **توضیح:** برخی از کالاها از طریق بنادر کوچک و غیررسمی یا مسیرهای دریایی و زمینی که کمتر تحت نظارت هستند، جابجا میشوند.
* **چالشها:** این روش میتواند با خطرات امنیتی و قاچاق همراه باشد. همچنین، ظرفیت این بنادر و مسیرها محدود است و نمیتوان حجم زیادی از کالا را از این طریق جابجا کرد.
**4. استفاده از ناوگان حملونقل داخلی و منطقهای:**
* **توضیح:** در شرایط تحریم، ایران تلاش میکند تا با تقویت ناوگان حملونقل داخلی و استفاده از ظرفیت شرکتهای حملونقل منطقهای (بهویژه شرکتهای مستقر در کشورهای همسایه)، نیازهای خود را تا حدی برطرف کند.
* **چالشها:** ظرفیت ناوگان داخلی و منطقهای ممکن است برای جابجایی حجم بالای کالا کافی نباشد. همچنین، مسائل مربوط به بیمه، استاندارد و امنیت حملونقل در این روش میتواند چالشبرانگیز باشد.
**5. تهاتر کالا (Barter):**
* **توضیح:** در این روش، کالا با کالا مبادله میشود و نیازی به استفاده از ارز و سیستم بانکی نیست.
* **چالشها:** یافتن شرکای تجاری که حاضر به انجام تهاتر باشند و ارزشگذاری دقیق کالاها میتواند دشوار باشد. همچنین، تنوع کالاهایی که میتوان از طریق تهاتر مبادله کرد، محدود است.
**6. دور زدن تحریمهای بانکی:**
* **توضیح:** از آنجایی که تحریمهای بانکی، نقل و انتقال پول را دشوار میکنند، ایران از روشهای مختلفی مانند استفاده از صرافیها، ارزهای دیجیتال (
در سایت باربری 118، باربری ها، اتوبارها، شرکت های اسباب کشی، شرکت های حمل و نقل، یدک کش ها، امدادخودرو، وانت بارها، تاکسی بیسیم ها و غیره می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت باربری 118 به نشانی https://www.BarBari118.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات باربری ها، شرکت های حمل و نقل و غیره می باشد.
            
        **1. استفاده از شرکتهای واسطه و پوششی:**
* **توضیح:** ایران از طریق شرکتهایی که در کشورهای ثالث (معمولاً کشورهایی که روابط تجاری خوبی با ایران دارند) ثبت شدهاند، به انجام فعالیتهای تجاری و حملونقل میپردازد. این شرکتها به عنوان واسطه عمل کرده و تلاش میکنند تا ردپای ایران در معاملات پنهان بماند.
* **چالشها:** ریسک شناسایی و تحریم شدن این شرکتها توسط کشورهای تحریمکننده وجود دارد. همچنین، هزینههای مربوط به ایجاد و نگهداری این شرکتها و پرداخت پورسانت به آنها میتواند قابل توجه باشد.
**2. تغییر مبدأ و مقصد کالا:**
* **توضیح:** در این روش، کالاها ابتدا به یک کشور ثالث صادر شده و سپس از آنجا به عنوان کالای تولید شده در آن کشور، به مقصد نهایی (یا از مبدأ نهایی به ایران) ارسال میشوند. این کار با هدف پنهان کردن مبدأ یا مقصد اصلی کالا انجام میشود.
* **چالشها:** این روش مستلزم صرف زمان و هزینه اضافی برای جابجایی و انبارداری کالا در کشور ثالث است. همچنین، احتمال شناسایی و جلوگیری از این نوع فعالیتها توسط نهادهای نظارتی وجود دارد.
**3. استفاده از بنادر و مسیرهای غیررسمی:**
* **توضیح:** برخی از کالاها از طریق بنادر کوچک و غیررسمی یا مسیرهای دریایی و زمینی که کمتر تحت نظارت هستند، جابجا میشوند.
* **چالشها:** این روش میتواند با خطرات امنیتی و قاچاق همراه باشد. همچنین، ظرفیت این بنادر و مسیرها محدود است و نمیتوان حجم زیادی از کالا را از این طریق جابجا کرد.
**4. استفاده از ناوگان حملونقل داخلی و منطقهای:**
* **توضیح:** در شرایط تحریم، ایران تلاش میکند تا با تقویت ناوگان حملونقل داخلی و استفاده از ظرفیت شرکتهای حملونقل منطقهای (بهویژه شرکتهای مستقر در کشورهای همسایه)، نیازهای خود را تا حدی برطرف کند.
* **چالشها:** ظرفیت ناوگان داخلی و منطقهای ممکن است برای جابجایی حجم بالای کالا کافی نباشد. همچنین، مسائل مربوط به بیمه، استاندارد و امنیت حملونقل در این روش میتواند چالشبرانگیز باشد.
**5. تهاتر کالا (Barter):**
* **توضیح:** در این روش، کالا با کالا مبادله میشود و نیازی به استفاده از ارز و سیستم بانکی نیست.
* **چالشها:** یافتن شرکای تجاری که حاضر به انجام تهاتر باشند و ارزشگذاری دقیق کالاها میتواند دشوار باشد. همچنین، تنوع کالاهایی که میتوان از طریق تهاتر مبادله کرد، محدود است.
**6. دور زدن تحریمهای بانکی:**
* **توضیح:** از آنجایی که تحریمهای بانکی، نقل و انتقال پول را دشوار میکنند، ایران از روشهای مختلفی مانند استفاده از صرافیها، ارزهای دیجیتال (
در سایت باربری 118، باربری ها، اتوبارها، شرکت های اسباب کشی، شرکت های حمل و نقل، یدک کش ها، امدادخودرو، وانت بارها، تاکسی بیسیم ها و غیره می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت باربری 118 به نشانی https://www.BarBari118.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات باربری ها، شرکت های حمل و نقل و غیره می باشد.
                
                بهترین باربری و شرکت های حمل و نقل به ترتیب ستاره در سایت باربری 118
                
            
            اگر شما هم شرکت حمل و نقل، باربری،اتوبار،یدک کش،پیک موتوری،وانت بار،تاکسی بار،تاکسی تلفنی،امداد خودرو،تاکسی بیسیم دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «باربری 118» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
        
                
                تلفن شرکت ها به ترتیب ستاره در سایت باربری 118
                
            
            سایر مطالب آموزشی سایت باربری 118 :
- آیا شرکتهای باربری نیاز به مشاور حقوقی دارند
- چگونه زمان انتظار راننده در محل بارگیری محاسبه میشود
- در باربری بینالمللی چه اسنادی باید همراه بار باشد
- برای حمل بار در شب چه نکات ایمنی باید رعایت شود
- آیا باربریها میتوانند بر اساس وزن و حجم ترکیبی قیمت دهند
- نحوه تسویهحساب مالی در قراردادهای باربری چگونه است
- آیا برای شروع فعالیت باربری نیاز به مدرک خاصی هست
- نقش سیستم مدیریت ناوگان در بهبود خدمات باربری چیست
- آیا امکان برنامهریزی خودکار بارگیری و تخلیه بار وجود دارد
- چگونه در فرآیند بارگیری از آسیب به دیوار و کف ساختمان جلوگیری کنیم
- آیا بارهای خاص مانند تابلوهای هنری بیمه مخصوص دارند
 
                                     
                                     
                                     
                                     
                                    